Alle har en historie
Vi ønsker å hjelpe alle menn med å fortelle sin egen.
Vår visjon
Tilbehør for menn handler ikke om å pynte seg for spesielle anledninger, og det er på ingen måte forbeholdt en spesiell gruppe menn. Det handler ikke om gimmik, og heller ikke nødvendigvis om å se bra ut. Det handler om å fortelle historien om deg selv, og å uttrykke hvem du er – og nettopp det kan du gjøre gjennom små detaljer, altså tilbehør og accessoirer.
Trendhim designer kvalitetsprodukter som både er trendy og rimelig priset. Vi har i skrivende stund 13 merker i porteføljen, som kontinuerlig lanserer nye kolleksjoner, samtidig som vi fortløpende publiserer artikler som veileder deg til hvordan du kan dra nytte av alle de nye produktene.
Våre verdier
Vil du jobbe i Trendhim?
Se gjennom våre ledige stillinger og bli bedre kjent med oss ved å lese vår Atlas og Merkevarekatalog.
Historien om Trendhim
Du kjenner sikkert til de dagene hvor du trykker og trykker på snooze-knappen, og tanken på å holde senga ser ut som det eneste rette valget? Ja, det gjør vi også.
Det er valgene vi gjør som former historien vår.
Vi kan ikke hjelpe deg med å velge hvor lenge du skal sove, men vi kan hjelpe deg med å fortelle din historie ved å tilby et bredt utvalg av produkter du ikke finner noe annet sted. På Trendhim finner du produkter under 13 unike merker – alle designet i Danmark – som alle kan uttrykke noe om deg.
Hva velger du?
Hvilken historie vil du fortelle?
Les om hvordan Trendhim ble til, fra fødselen til i dag – i alle fall slik vi husker at det gikk til.
2007
Alle gode historier starter på begynnelsen… Men ikke nødvendigvis klokka 4 om morgenen.
Trendhim ble grunnlagt sent i 2007 av Sebastian og meg selv (Mikkel). Vi var kun 18 år gamle, og i ferd med å fullføre videregående. Vi var unge og energiske, med en kryende drøm om å starte vår egen bedrift… og heldigvis naive nok til å faktisk gjøre det.
Vi satt med 2 alternativer for hva vi følte var en god bedrift – hjemlevering av brød på lørdager og søndager, eller en nettbutikk med tilbehør og smykker for menn.
Du vet hvordan de sier at entreprenører må gjøre hva enn som kreves for å sørge for at bedriften lykkes? Vel, vel. Uansett hvor mye vi vil si oss enige i dette, fant vi raskt ut at det å stå opp klokken 4 for å levere brød, ikke helt var vår greie.
Og dett var dett. Brødleveranse tidlig på morgenen led en rask død, og fra asken av å stå opp tidlig, steg Trendhim opp.
2008 - 2014
Satse Stort eller Gå Hjem
Vi investerte alt - ikke bare penger, men tid og relasjoner, våre sosiale liv - i selskapet. 16-timersdager, 7 dager i uken i 2 år. Ingen ferier eller høytider. Det var selve definisjonen på slit.
Vi flyttet fra leiligheten vi delte til et hus stort nok til å romme oss og selskapet. Mindre enn ett år senere måtte vi flytte Trendhim til et ordentlig lager.
På slutten av 2009 var Trendhim lønnsomt nok til å betale oss fulltids lønn. Inntil da hadde vi jobbet som avisbud og med blomsterbinding for å ha råd til å spise. Det krever mye lidenskap å jobbe deltid for å få råd til din fulltidsjobb.
I 2012 bestemte vi oss for at det var på tide å begynne å designe våre egne produkter. Vårt første eget merke, Lucleon, ble født.
På slutten av 2014 vokste Trendhim jevnt og sunt, så naturligvis utvidet vi til Norge, Sverige, Finland og Nederland.
Og... vi begynte å ansette folk til å pakke bestillinger. Vi ble en suksess!
2015
En fantastisk opplevelse
Karina og Kristof ble med på temaet, utvalget vokste og varehuset vårt på 200m2 ble bokstavelig talt så tettpakket av du måtte gå sidelengs for å plukke og pakke ordrene.
Vi hadde praktisk talt gjort om lageret til små enveisgater. Så vi hadde et familiemøte, og tok en stor avgjørelse, trakk opp våre røtter, og sa farvel til vårt kjære hjem.… Og flyttet inn på andre siden av gaten.
Vi flyttet inn i vårt nåværende hovedkvarter med plass til go-kart løp, ping-pong bord og masse plass til å tenke stort.
Våre ungkarsdager og netter på madrasser i stuen var over.
Man kunne nesten tro at «dette var nå de ble profesjonelle». Vel... ikke helt.
En av våre kjerneverdier er Hakuna Matata, og dette er noe alle hos Trendhim holder nært hjertet. Vi bestemte for lenge siden at vi aldri ønsket å bli profesjonelle kun for profesjonismens skyld.
Vi ønsker å snakke med kundene som likemenn. Vi ønsker at våre ansatte skal være en del av familien. Vi ønsker at vi hele tiden skal vokse – både som mennesker og som bedrift. Det er mye mer enn bare det å være «profesjonell».
Alle historier er forskjellige. Vi ønsker ikke å passe inn i noen konvensjonell bås, så hvorfor skal vi ønske at andre skal det?
2016
Ting skjer raskt!
Ahh… 2016.
I slutten av februar dette året ekspanderte vi til 11 nye land, og vi ansatte 43 oversettere. Å åpne opp for så mange nye markeder betydde at alle de 3000 produktene – og ikke minst hele nettsiden – måtte oversettes til 8 ulike språk! Det var ikke gjort i en håndvending. Men er det vel noe gøy når ting går for lett?
Dette året satt vi også et mål om å gå fra 3000 unike varer i sortimentet, til 5000 varer ved årets slutt. Vi hadde jo tross alt et stort lager å fylle opp.
2017 - 2018
Løp kjære gaselle
Selv en serverkrasj på selveste Black Friday kunne ikke sette en stopper for raketten vår i november 2018… selv om den serveren virkelig prøvde hardt. Vi klarte heldigvis å ri av stormen, og få ut alle produkter i tide. Vi fikk dessuten mediedekning i hjemlandet. Sebastian ble kjendis for en dag!
Vi åpnet opp i 12 nye land i 2017/2018 – inkludert Australia, Singapore, Canada, New Zealand og USA. Det vil si 28 aktive markeder.
En stor del av dette året gikk også med til å ta et steg tilbake, se på oss selv, og rendyrke vår merkevares DNA. Dessuten var vi Danmarks 10. raskest voksende bedrift i 2017 – en ‘Gasellebedrift’.
Vi vet ikke hvordan ekte gaseller gjør det… men vi fikk det i alle fall til med en god kombinasjon av bra folk og troen på å levere gode produkter. Og vi er glade for at det ikke finnes hyener i Horsens.
2019
Flere historier å fortelle
Vi var fast bestemt på å bli den største holdeplassen for stilbevisste menn, og som var fokusert på å gi bærekraftige gaver. Men for å gjøre dette, måtte vi ha full kontroll over hver del av produksjonen, fra design til levering.
Vårt designerteam vokste raskt, og det gjorde også vår kolleksjon. Husker du den ene merkevaren vi laget i 2012? Nå har katalogen vokst til 13 forskjellige merkevarer med over 1,600 produkter som kun er tilgjengelig hos Trendhim.
Den gangen var vi omringet av 50 hardtarbeidende, hensynsfulle, omtenksomme og utrolig smarte folk på kontoret. Det har blitt slik at det har blitt helt umulig å få med alle på ett og samme bilde. Så vi håper du liker dette bildet hvor vi har greid å presse sammen 26 av dem.
Derimot så mange nye produkter og kolleger ga oss voksesmerter. Det nye lageret vi flyttet inn i 2015 er allerede for lite for oss, så vi flyttet inn i 3 000 m2 med god plass til å vokse.
2020
God service = God butikk
Vårt fokus på kundeservice har betalt seg. På grunn av karantenene rundt om i verden har dette ført til langt flere shoppere på nett, og flere delinger av handleopplevelser på sosiale medier - Ryktet om Trendhim spredde seg raskt, og vi har fått overveldende positive tilbakemeldinger.
Vårt gode rykte la mer bensin under bålet for vekst, som tillot oss å ansette flere folk, designe flere varer, og bestille større vareopplag som bringer totalkostnadene ned. Alt dette har hjulpet oss med å holde kostnadene nede på våre klestilbehør, og samtidig økt kvaliteten og produktutvalget.
2020 var et dårlig år på mange måter, men vi så mulighetene for å snu det til noe positivt. Vi har bestandig vært ansvarsbevisste for miljø og befolkningen generelt, men i år markerte vi dette ordentlig med våre mest ambisiøse bærekraftige prosjekter per dags dato.
2021
Okay, dette er ikke til å tro
Det 3000 kvadratmeter store lageret vi flyttet inn i 2019. Du vet...den med "masse ekstra plass til å vokse". Nå ble det for lite. Men det er ikke alt: lagersystemet vi brukte kunne ikke håndtere alle bestillingene vi fikk inn hver dag.
Så vi samlet hele troppen og flyttet hele varehuset - alle 650,000+ individuelle varer - på en helg! Med et nytt 5,500 kvadratmeter stort lagerhus som står på 3,3 ledige hektar, kan vi bygge på mer lagerplass når vi trenger det. Vårt nye lagersystem fungerer også velsmurt i forhold til det gamle.
På tross av den globale pandemien og resulterende globale handelsproblemer, har vi klart å skissere, lage prototyper, og produsere over 1000 eksklusive produkter. Vi har også vokst stabben til over 100 entusiastiske kollegaer, og mange av dem er avbildet nedenfor
Vi vokste rakt dette året, og utnyttet denne veksten strategisk. Større ordre med høyere volum gjør produksjonen mindre kostbar. Men istedenfor å senke prisene, har vi heller øket kvaliteten. I 2021 har vi gjort mange forbedringer på mange av våre mest populære produkter, og vi vil fortsette med dette inn i nærmeste fremtid - i tillegg til å produsere nye og fantastiske produkter til din samling hver eneste uke.
Å lære er å leve, og å forbedre er å mestre.
2022
Fokus på Tjenester
Vår bestselgende klokke noensinne er Dante. I 2022 tok vi en stor risiko og redesignet den basert på tilbakemeldinger fra kunder. Sjekk ut Dante II.
Vi investerte i en splitter ny UV-printemaskin slik at vi kan lage spesialtilpassede urkasser til klokker. Det betyr at vi nå kan prege tekst i lær, lasergravere metall, og skrive ut bilder på baksiden av klokker. Vi elsker å gjøre det personlig.
Vårt nye kontor måtte føles som hjemme – ikke bare et leid kontorlokale. Hver avdeling fikk dekorere sitt område, og nå føles det som det er vårt favorittsted å henge på. Vi åpnet også vårt eget treningsstudio på huset! Skrivebordssykler, gåputer og et eget treningsstudio... Vi har ingen unnskyldning for ikke å holde oss i form.
Hvis det ikke var for all kaken.
2023
Så... Mange... Produkter...
Ikke bare satte vi en ny rekord ved å legge ut over 2000 produkter på nettet det året, men vi la også til flere kategorier i vårt utvalg. Boksere og sokker i en rekke former, materialer og farger; en egen kategori for gaveesker, og en hel haug med piercingsmykker.
For å feire fikk en gjeng med karer på kontoret hull i ørene.
Vi ønsket også en ny merkevare velkommen til vårt utvalg – Otsu, vårt streetstyle-merke. På driftssiden investerte vi stort i en ny sorterer som kunne sortere over 2000 pakker i timen med 99,9 % nøyaktighet.
Og siste skryt: Vi nådde en gjennomsnittlig score på 4,7 på Trustpilot på tvers av 28+ markeder, med en minimumsscore på 4,5 på hver.
2024
Med rakettfart inn i fremtiden
Vi startet året med en helt ny oppdatert Atlas. Atlas er en veiledning til vår bedriftskultur, kommunikasjon og varemerker.
Interessert i å jobbe hos Trendhim? Ta en titt...
Vår nye sorterer kom til god nytte under vår Valentinsdag kampanje. Vi leverte 43 114 pakker, og våre nye gaveesker var en stor suksess!
2025
Fortsettelse følger